Bruttoløn holder på medarbejderne

Da Brand Movers var på jagt efter en fleksibel bruttolønsordning, faldt valget på FlexBuy. Det innovative content marketing bureauet ville gerne have en gennemskuelig løsning, hvor medarbejderne havde frihed til at vælge den telefon, de ønskede.

Skrevet af Katrine Hjulmann

Udgivet 15.06.2021

Hos Brand Movers i København stiller medarbejderne krav til, hvad arbejdspladsen kan stille til rådighed af udstyr. Nikolaj Rosenbeck, der er CFO i virksomheden, var på udkig efter en ny samarbejdspartner, fordi deres tidligere udbyder af bruttolønsordning ikke levede op til deres forventninger. - Vores medarbejdere ville gerne have en god mobiltelefon. Da jeg startede i jobbet for tre år siden, havde vi Huawei-telefoner, og det var der ikke ret mange, der gad gå rundt med til hverdag. Så vi ville gerne tilbyde dem en god telefon som et medarbejdergode for at holde på dem og samtidig tiltrække andre, forklarer Nikolaj Rosenbeck. Ved en Google-søgning fandt Nikolaj Rosenbeck FlexBuy. Fleksibiliteten ved det tidligere selskab var ikke særlig høj, og det var svært at tilføje nye medarbejdere i den gamle ordning. Hos FlexBuy vægter vi at være så fleksible som muligt, og det tiltalte Nikolaj Rosenbeck. - Vi er selv en virksomhed, der har nogle gode kerneværdier som ordentlighed og ærlighed, og det ser ud til at være de samme som dem, FlexBuy har. Jeg kunne også godt lide, at der var skrevet en formel for prisfastsættelsen på hjemmesiden, så det var helt tydeligt, hvad fortjenesten var ved FlexBuy. Det synes jeg er rart, for det giver en ærlighedsfølelse over for den virksomhed, man skal samarbejde med, siger Nikolaj Rosenbeck. Efter et møde med FlexBuy blev Brand Movers overbevist om, at de gerne vil starte et samarbejde. Men FlexBuy tilbød i udgangspunktet ikke en bruttolønsordning, før Brand Movers efterspurgte den. - Da det ikke var en leasingaftale, Brand Movers havde brug for, men en bruttolønsaftale, så vi det som en unik mulighed for at udvikle vores forretningsmodel med et par enkelte justeringer. Det var dog ikke noget problem for os, og vi fik det igangsat ret hurtigt, forklarer Kasper Jensen, der er salgsansvarlig ved FlexBuy. Nikolaj Rosenbeck er bare glad for, at det kunne lade sig gøre. - I princippet var det bare det, at man kunne stole på det, der blev sagt, og at der var en gennemsigtighed i det. Det virkede helt håbløst, at man ikke kunne få det løst det problem, vi stod med. Men det kunne vi jo så også, bare hos FlexBuy, siger Nikolaj Rosenbeck.