Da den mørke corona-sky kom drivende hen over Danmark, og samfundet lukkede ned, måtte Frank Bundgaard Andersen, der er manager for NETOB, og Michael Niels Rasmussen, der er eventansvarlig, overveje, hvordan sponsorerne fortsat kunne holde deres netværkskontakter ved lige.
Men det viste sig, at løsningen alligevel ikke lå så langt væk.
- Jeg synes næsten, at vi er blevet styrket af corona. Det lyder lidt forkert, fordi vi selvfølgelig savner at mødes i de her store sammenhænge. Men vi greb den hurtigt og begyndte at holde små netværksmøder i vores lounge, hvor vi sad i hestesko med sprit på bordene. Hvis tre fra byggebranchen kom til mødet, ringede vi lige til en fjerde og sagde: ”Du ville passe godt ind i mødet på tirsdag."
Frank og Michaels løsning fik meget positiv feedback, og derfor overvejer de at gøre igen efter corona-skyen er drevet væk.
- Folk har været gode til at melde sig til, og vi har fået fat i nogen, der kan inspirere vores sponsorere. Interessen har været stor, og det er jo en accept af, at det vi gør, er rigtigt. Hver gang Mette Frederiksen har stået på talerstolen, har vi efterfølgende skruet op for antallet af arrangementer og ned for antallet af deltagere og fulgt alle retningslinjer.
De to kollegaer har lært den fulde betydning af at være omstillingsparat. For de har fundet ud af, at de ikke behøver tre uger til at planlægge et arrangement, hvis de kun har tre timer. Og det har fået sponsorerne til at rykke tættere sammen i bussen.