Videre til indhold
  • Løsninger

    Vores platform

    space_dashboard

    Kontrolpanel

    Gør det helt enkelt at administrere jeres enheder

    devices_other

    Choose Your Own Device

    Styrk jeres arbejdsplads

    settings_accessibility

    Bruttolønsordning

    Skab en mere attraktiv arbejdsplads

    rotate_right

    Risikofri enhed

    Udstyr uden besvær og bekymringer

    Features

    refresh Leasing
    autorenew Refresh
    verified_user Forsikring
    sell Prisgaranti
    account_tree Integrationer
    nest_eco_leaf Recycle

    Brug for hjælp?

    Kontakt vores salgsafdeling
  • Om os
  • Viden
  • Item #4
    Gratis Webinar
    Log ind
Prøv en gratis demo
Log ind

Table of Contents

For Pentia er det vigtigt at holde sig opdateret – og det kan de med leasing.

  • februar 25, 2025

Hvordan kan en leasingaftale på elektronik være med til at løfte din virksomhed? Vi har talt med Director of Operations fra Pentia, Henrik, der deler sine erfaringer med leasing og fortæller, hvordan de har brugt det som et tiltrækningsværktøj til nye medarbejdere – samtidig med at det har øget både produktiviteten og glæden på arbejdspladsen

Pentia udspringer af den tidligere virksomhed House of Codes, som udvikler apps til både Apple og Android og er stærkt afhængige af den nyeste teknologi i deres daglige arbejde. Hos Pentia er det vigtigt at kunne tiltrække og beholde de absolut bedste talenter i virksomheden.

Friheden til selv at vælge

For at skabe de bedste arbejdsrammer kan medarbejderne hos Pentia selv vælge præcist det udstyr, der passer til deres arbejdsstil og behov.

– Som udgangspunkt synes de, det er fedt. Det med, at du får noget medbestemmelse på din arbejdsplads, det er jeg sikker på, at det højner vores medarbejdertilfredshed, fortæller Henrik fra Pentia.

Glade medarbejdere skaber et mere produktivt, loyalt og bedre arbejdsmiljø. Det gode arbejdsmiljø mindsker stress og konflikter. Dette skaber ikke kun bedre resultater, men styrker også virksomhedens image som arbejdsgiver.

Flere og flere ønsker fleksibilitet i deres hverdag, og her kan en leasingaftale hjælpe virksomheder med at imødekomme det behov, især når det kommer til hjemmearbejde. Det skaber en bedre balance mellem arbejdsliv og privatliv, samtidig med at det gør virksomheden mere attraktiv og åbner op for at rekruttere potentielle medarbejdere, uanset deres geografiske placering.

– Der er mange, der godt kan lide at arbejde hjemmefra, og så vil man gerne have noget mega lækkert, enten en stol eller en lækker skærm, siger Henrik fra Pentia.

Bekvemmelighed slår alt

En anden fordel ved leasing gennem Flexbuy er refresh-løsningen. Det betyder, at udstyret kan blive fornyet oftere, når behovet opstår, da bindingsperioden kun er 12 måneder. Muligheden for hyppigere opdateringer øger Medarbejdertilfredsheden på arbejdspladsen, idet glade medarbejdere bidrager til et godt arbejdsmiljø, som øger produktiviteten.

– Jeg har sådan et motto, der hedder ‘convenience beats everything’. Og det er bare mega convenient, at vi kan skifte.

Refresh-løsningen er også risikofri. Hvis medarbejderens ansættelsesforhold ophører, kan udstyret nemt returneres. Det betyder, at man ikke er bundet til gammel eller forældet teknologi – Flexbuy gør det muligt for virksomheden hurtigt at tilpasse sig nye behov.

At købe udstyr til alle medarbejdere kan være en økonomisk byrde, især for en virksomhed i vækst. Hos Pentia er Apple-produkter essentielle for deres arbejde, og leasingaftalen giver dem mulighed for at have de rette arbejdscomputere uden store engangsudgifter til hardware, som ellers kunne påvirke likviditeten negativt.

– Når de først har en lillefinger, vil de have hele armen, man vil altid have mere og mere, og man er aldrig tilfreds, fortæller Henrik fra Pentia.

En anden stor fordel ved leasing gennem Flexbuy er genanvendelsen af elektronisk udstyr. Når udstyret returneres, sikrer de, at det ikke ender som affald, men i stedet sælges det videre.

Henrik ser leasing som en oplagt løsning – især for virksomheder, der ønsker fleksibilitet og at holde likviditeten. Han peger på, at det kan være en fordel at lease større produkter som stationære computere eller Macbooks, fordi det giver mulighed for oftere udskiftning af udstyr.

– Det kan godt være, at det er lidt dyrere, fordi der også er noget forsikring og nogle andre ting med, men det giver også en fleksibilitet – især for en SMV-virksomhed, der måske ikke har likviditeten til at lave et stort engangskøb. Så vil jeg hellere lægge omkostningen over på medarbejderen, fortæller Henrik fra Pentia.

Leasing handler altså ikke kun om økonomi, men også om at skabe en arbejdsplads, hvor medarbejderne har adgang til det bedste udstyr – uden at det bliver en tung økonomisk byrde for virksomheden. For Pentia har det vist sig at være en løsning, der både gavner medarbejderne, arbejdsglæden og virksomhedens fleksibilitet.

You might also like

Fem nemme ideer til personalegoder, som kan booste din virksomhed.

10. februar 2025

Det vigtigste du skal vide om en bruttolønsordning

15. januar 2025

Choose Your Own Device (CYOD)

18. november 2024

Klar til at komme i gang?

Book et uforpligtende møde og få et overblik over din virksomheds muligheder.

Bliv ringet op
local_shipping

Risikofri løsning

Du kan nemt returnere udstyr, du ikke længere har brug for.

shoppingmode

Gennemskuelig prismodel

Du betaler kun for det, du bruger. Der er ingen omkostninger ved oprettelse eller skjulte gebyrer.

Vi gør det nemt at tilbyde noget mere

da_DK Danish
da_DK Danish en_GB English

Support

  • Kontakt os
  • Aftal et møde
  • Om os
  • Bogklub
  • Kontakt os
  • Aftal et møde
  • Om os
  • Bogklub

Løsninger

  • Kontrolpanel
  • Choose Your Own Device
  • Bruttolønsordning
  • Risikofri enhed
  • Kontrolpanel
  • Choose Your Own Device
  • Bruttolønsordning
  • Risikofri enhed

Conditions

  • Forsikringsbetingelser
  • Cookie og privatlivspolitik
  • Forsikringsbetingelser
  • Cookie og privatlivspolitik

+45 89 808 404

hej@flexbuy.dk

Mandag - torsdag
09.00 – 15.30

Fredag:
09.00 – 14.30

  • © 2018
  • FlexBuy Technologies A/S.
  • Albanigade 23A
  • 5000 Odense C
  • CVR: 36030690