Videre til indhold
  • Løsninger

    Vores platform

    space_dashboard

    Kontrolpanel

    Gør det helt enkelt at administrere jeres enheder

    devices_other

    Choose Your Own Device

    Styrk jeres arbejdsplads

    settings_accessibility

    Bruttolønsordning

    Skab en mere attraktiv arbejdsplads

    rotate_right

    Risikofri enhed

    Udstyr uden besvær og bekymringer

    Features

    refresh Leasing
    autorenew Refresh
    verified_user Forsikring
    sell Prisgaranti
    account_tree Integrationer
    nest_eco_leaf Recycle

    Brug for hjælp?

    Kontakt vores salgsafdeling
  • Om os
  • Viden
  • Item #4
    Gratis Webinar
    Log ind
Gratis webinar
Log ind

Table of Contents

Fra den første idé til “Den sidste flaske”

  • november 23, 2021

Hvordan skaber man en butik på nettet, hvor kunder oplever den samme service, som de ville få i en fysisk butik? Dette spørgsmål kan iværksætter og indehaver af “Den sidste flaske”, Tobias Hinchely Pedersen, svare på. Han har nemlig skabt den lokale vinhandel på nettet med succes. Ifølge Tobias trængte vinhandlen til at blive rusket op i. Det har længe været en støvet branche, og nu skulle der fjernes meget af den konservative måde at tænke på.

"Vi kender alle sammen situationen, hvor Bjarne og Karsten sidder nede for bordenden, og så sidder der 8 andre rundt om bordet. Bjarne og Karsten er feinschmecker og sidder og snakker om druer og regnsæson, og hvorfor den her årgang er bedre end den anden, selvom det er den samme vin. De 8 andre sidder og gaber sig selv ihjel, fordi de er mega ligeglade med det, de sidder og snakker om. Til gengæld vil de andre gerne høre den gode historie om vinen"

Med den nytænkende strategi inden for digitale løsninger, viste det sig hurtigt, at sociale medier er medvirkende til at tale lige ind til “den almene dansker”. Her kan gode historier om vinen og hjælpen fra filmiske virkemidler skabe en relation til kunden. Det var ikke set før i den danske vinhandel, at nettet kunne bruges til dette. Som de første i Danmark, var der nu introducerende daglige videoer på sociale medier, som var præsentationer af vin til kunden. Her involverede Tobias sig selv i markedsføringen online, og på denne måde kunne han fortælle gode historier til flere kunder på samme tid. Her tog han personificering til et meget højere niveau, end hvad der var nogle af de danske vinhandlere, der havde været i nærheden af på det tidspunkt.

Firstmovers tør tage chancer

Netop de nytænkende processer indenfor vinhandel gør også, at virksomheden kan se, hvordan alle de sjove tilgange åbner op for nye koncepter. Især i forhold til hvordan de sammensætter deres tilbud, smagskasser og megakasser. Selvom handlen foregår på nettet, har virksomheden videoer, der viser det ansigt, der sælger dig vinen. Igennem hjemmesiden kan man komme i kontakt med et kendt ansigt fra videoen. På denne måde oplever kunden ikke at de er blanke kanvas.

“Den sidste flaske” var de første i Danmark, der var dygtige til den digitale del. Det gav dem blod på tanden til at være first movers på alt, hvad der hedder digitale ydelser. Hvis der er et eller andet nyt digitalt de kan gøre indenfor vinsalg, så er de, de første der gør det, og det er de andre ikke. Tobias pointerer at, “nettet er blevet transparent". Kunder kan se igennem alt og hvis du ikke er ærlig overfor dine kunder og involverer dem, jamen så finder de meget hurtigt ud af, at det ikke er dig de skal handle hos”.

Måler man over hele forretningen, så er de blandt de 5 største vinhandlere nu på under 4 år. De har mere end 500 vine på deres hylder og et sted mellem 700.000 og 1.000.000 flasker på lager af gangen. Selvom Tobias tog en stor chance, nævner han også at man som iværksætter skal være “Omstillingsparat og lad være med at blive for negativt ramt af, hvis det ikke virker for første gang. Det gør det næsten aldrig, for at sige det pænt”.

You might also like

For Pentia er det vigtigt at holde sig opdateret – og det kan de med leasing.

25. februar 2025

Fem nemme ideer til personalegoder, som kan booste din virksomhed.

10. februar 2025

Det vigtigste du skal vide om en bruttolønsordning

15. januar 2025

Klar til at komme i gang?

Book et uforpligtende møde og få et overblik over din virksomheds muligheder.

Bliv ringet op
local_shipping

Risikofri løsning

Du kan nemt returnere udstyr, du ikke længere har brug for.

shoppingmode

Gennemskuelig prismodel

Du betaler kun for det, du bruger. Der er ingen omkostninger ved oprettelse eller skjulte gebyrer.

Vi gør det nemt at tilbyde noget mere

da_DK Danish
da_DK Danish en_GB English

Support

  • Kontakt os
  • Aftal et møde
  • Om os
  • Kontakt os
  • Aftal et møde
  • Om os

Løsninger

  • Kontrolpanel
  • Choose Your Own Device
  • Bruttolønsordning
  • Risikofri enhed
  • Kontrolpanel
  • Choose Your Own Device
  • Bruttolønsordning
  • Risikofri enhed

Conditions

  • Forsikringsbetingelser
  • Cookie og privatlivspolitik
  • Forsikringsbetingelser
  • Cookie og privatlivspolitik

+45 89 808 404

hej@flexbuy.dk

Mandag - torsdag
09.00 – 15.30

Fredag:
09.00 – 14.30

  • © 2018
  • FlexBuy Technologies A/S.
  • Albanigade 23A
  • 5000 Odense C
  • CVR: 36030690