Videre til indhold
  • Løsninger

    Vores platform

    space_dashboard

    Kontrolpanel

    Gør det helt enkelt at administrere jeres enheder

    devices_other

    Choose Your Own Device

    Styrk jeres arbejdsplads

    settings_accessibility

    Bruttolønsordning

    Skab en mere attraktiv arbejdsplads

    rotate_right

    Risikofri enhed

    Udstyr uden besvær og bekymringer

    Features

    refresh Leasing
    autorenew Refresh
    verified_user Forsikring
    sell Prisgaranti
    account_tree Integrationer
    nest_eco_leaf Recycle

    Brug for hjælp?

    Kontakt vores salgsafdeling
  • Om os
  • Viden
  • Item #4
    Gratis Webinar
    Log ind
Prøv en gratis demo
Log ind

Table of Contents

LegalHeros vej til god markedsføring

  • december 9, 2020

Man har efterhånden hørt mange gange, at hvis du skal have succes, så skal du ansætte nogle, der er bedre end dig. Det lærte Oscar Almstrup og Kristian Anker, som begge er uddannet jurister, da de skulle forsøge sig med markedsføring.

For selvom navnet "Glitnr" havde en god historie og drengene syntes, det var fancy, måtte de hurtigt indse, at det ikke var et godt navn. De ændrede derfor navnet til LegalHero.

- Vi havde bildt os selv ind, at vi skulle hedde "Glitner", fordi det var et retshistorisk begreb, hvor retfærdighedsguden i nordisk mytologi har sin domstol, som hedder Glitner. Så tænkte vi, at det jo var fedt til vores virksomhed, som er nordisk og beskæftiger sig med jura.

Men navnet havde dog ikke helt den samme effekt på kunderne, som Almstrup og Anker havde håbet på.

- Selvom vi selv synes, det var et fedt navn, så gav det os mange problemer. Både fordi folk ikke kunne huske, hvad vi hed, og samtidigt stavede vi det “Glitnr” og troede, det var fancy. Men folk troede jo bare, det var noget spam, så vi blev sammenlignet med noget, der hed ‘Glitnir’, som på det tidspunkt var en krakket islandsk bank.

- Vi havde fundet ud af, at vi ikke selv var de bedste marketingfolk, så uden helt at vide hvad det var, vi ville have, begyndte vi at hooke op med nogle bureauer. Det var effektivt, og der begyndte at komme opgaver ind, og der kom opgaver ind fra folk, vi aldrig havde hørt om. Men det var for dyrt at få de her kunder ind” - fortæller stifterne og fortsætter:

- I 2018 brændte vi en masse penge på markedsføring. I perioder brændte vi så mange penge af på kunder, at vi troede, at vores setup var gået i stykker, fordi der kom så få opgaver i forhold til, hvor mange penge vi brugte på det. Her lærte vi, at man sagtens kan bruge en masse penge på især Google, for vores vedkommende. Google skal nok sørge for at pushe dit budskab, men vi kunne også se, at det blev pushet ud på en masse andet, end hvad vi skulle bruge.

Vejen til at bruge Google til annoncering var ikke nem, og det lægger Almsturp og Anker bestemt heller ikke skjul på. Men det gav dem en masse viden og erfaring, som de kunne drage en masse nytte af.

- Vi kunne se, at når folk søgte på alt muligt andet end advokater eller juridiske services, dukkede vi stadig op. Vi opdagede, at der er et loft i forhold til hvor meget, du kan få ud af at betale for søgninger. Så du kan godt bryde igennem dette loft, hvor du stadig får dit navn ud, men dine reklamer kommer også ud til steder, hvor de ikke nødvendigvis skal være.

Opskriften bliver fundet

- Vi begyndte så at investere mere i PR og organiske resultater. Vi investerede mere i at producere indhold, komme i aviserne, og generelt at arbejde med den del af markedsføring. Heldigvis er pressen ret interesseret i iværksættere i Danmark og særligt i historier, der har noget med advokatbranchen at gøre, hvilket er positivt for os, fortæller Almstrup og Anker.

LegalHeros markedsføringsstrategi begynder så småt at tage form, men de er stadig i den eksperimenterende fase, hvor de er nødt til at afprøve forskellige metoder, der kan sprede hype om deres virksomhed.

- Vi havde også 3 måneder, hvor vi forsøgte os med kold canvas. Det fik vi nærmest intet ud af, og vi brændte alt vores gode energi af på det. Det føltes, som om at vi var tandlægen, der ringede ud og spurgte om folk havde ondt i tanden.

Det var altså den tilgang, hvor Almstrup og Anker fandt ud af, at dét der med push markedsføring var fint, men kold canvas var virkelig spild af tid.

- Vi følte os som sådan nogle idioter. Man kunne mærke hvordan virksomhederne synes, vi var nogle kæmpe idioter.

Det er essentielt at kunne lære af andre succeser og udfordringer, og markedsføring har især været et af de områder, hvor Oscar og Kristian har lært meget ved at træde forkert.

I dag har drengene fundet noget, som ligner en bæredygtig strategi, som de nok ikke ville have fundet, hvis de ikke havde trådt forkert.

You might also like

For Pentia er det vigtigt at holde sig opdateret – og det kan de med leasing.

25. februar 2025

Fem nemme ideer til personalegoder, som kan booste din virksomhed.

10. februar 2025

Det vigtigste du skal vide om en bruttolønsordning

15. januar 2025

Klar til at komme i gang?

Book et uforpligtende møde og få et overblik over din virksomheds muligheder.

Bliv ringet op
local_shipping

Risikofri løsning

Du kan nemt returnere udstyr, du ikke længere har brug for.

shoppingmode

Gennemskuelig prismodel

Du betaler kun for det, du bruger. Der er ingen omkostninger ved oprettelse eller skjulte gebyrer.

Vi gør det nemt at tilbyde noget mere

da_DK Danish
da_DK Danish en_GB English

Support

  • Kontakt os
  • Aftal et møde
  • Om os
  • Bogklub
  • Kontakt os
  • Aftal et møde
  • Om os
  • Bogklub

Løsninger

  • Kontrolpanel
  • Choose Your Own Device
  • Bruttolønsordning
  • Risikofri enhed
  • Kontrolpanel
  • Choose Your Own Device
  • Bruttolønsordning
  • Risikofri enhed

Conditions

  • Forsikringsbetingelser
  • Cookie og privatlivspolitik
  • Forsikringsbetingelser
  • Cookie og privatlivspolitik

+45 89 808 404

hej@flexbuy.dk

Mandag - torsdag
09.00 – 15.30

Fredag:
09.00 – 14.30

  • © 2018
  • FlexBuy Technologies A/S.
  • Albanigade 23A
  • 5000 Odense C
  • CVR: 36030690