Selvom det amerikanske marked skulle være starten på Billys helt store succes, så giver det sig selv, at turen var fyldt med udfordringer. I e-bogen 'Det næste niveau' fortæller Werner:
“Den store udfordring ved at gå ind i f.eks. et marked som USA, er at markedet er 50 gange større end i Danmark. Der er generelt flere konkurrenter, men samtidigt er der også flere kanaler, man kan markedsføre sig på. Så det at finde de rette kanaler, hvorpå man kan markedsføre sig i USA, er noget sværere end i Danmark. Man skal i USA finde sin niche, mens man i Danmark kan lave SEO, adwords og facebook og så får du nok dine kunder der. Derudover kan det være svært at bevæge sig på det marked, når man ikke er født i USA, og man måske ikke lige har den der følelse af at kunne sætte sig ind i den kultur, der er derovre. Man kan godt føle, at man sidder i en lille jolle i et meget stort hav, og populært sagt så er man virkelig på udebane derovre.”
Det skal ikke lyde som om, at man ‘bare’ skal bestille flybilletten til USA, og så forvente, at man bare kan skabe succes i USA. Det kan godt være at ens virksomhed ikke er gearet til et internationalt marked, eller er klar til det endnu.
Men Werner opfordrer iværksættere til at give det et skud. Selvom det ikke er omkostningsfrit, eller at man ikke lykkedes på det internationale marked, så er den erfaring, man får ved at tage sin virksomhed til udlandet uvurderlig.
“På et tidspunkt, mens vi var i USA, kom en frisk ung dansk iværksætter forbi. Han havde rejst den lange vej fra Danmark og ville prøve sine kræfter her i San Francisco de næste tre måneder. Først og fremmest: Respekt! Det er lige netop det, der skal til: Man køber en billet og tager af sted. Du behøver ikke nødvendigvis tænke, at din virksomhed skal blive den næste Facebook, men bare ved det, at du åbner øjnene for hele verden, er du langt fremme.“
Meget af det, man kan lære af Werners historie, handler om at turde. Det er vigtigt at turde at vende det hele på hovedet, og man skal turde at bevæge sig på et ukendt marked, og sejle i den lille jolle i det store hav.
Generelt det at “turde” har skabt succesen for Billy og Werner. Men samtidigt skal man også turde give slip, når man skal videre. Derfor overlod Werner rollen som CEO til Jonas Midtgaard, og senere solgte Werner Billy.